Antal besøgende

mandag den 14. marts 2011

Nu endelig som mor :)

Fødselsberetning i stikord (indtil der kommer mere overskud.. så kommer hele historien)

Tirsdag d.8/3
-Kl 9:00 bliver fødslen sat i gang ved opsætning af modningspille, hvorefter vi kører hjem og afventer situationen
-Tidlig eftermiddag starter veerne så småt og efter aftensmaden kører vi på fødegangen
-Jordemoder forudser at fødslen vil foregå den kommende nat (NOT!)

Onsdag d.9/3
-Veerne aftager så småt denne nat
-Vandet tages denne morgen, hvor veerne melder sig med det samme igen
-Til middag modtager jeg akkupunktur som smertelindring og kommer i badekar
-Ved 15 tiden får jeg en ny bedste ven; EPIDURAL!
-Veerne melder sig mere og mere for alvor ved 18 tiden

Torsdag d.10/3
-Lidt over midnat har jeg presset i over en time
-Jordemoder og læge aftaler, at hvis ikke jeg har født inden en time, skal barnet hjælpes med sugekop
-Presseveerne varer nu kun ca 10 sekunder ad gangen med flere minutters pause imellem
-Efter 4 forsøg med sugekop (AAAAAVVVVV!!!!!!!) bliver der kaldt personale til akut kejsersnit
-En halv time senere er vores "lille" søn Andreas kommet til verden
-I alt 36 timers fødsel!!

3 kommentarer:

  1. 36 timer?! Sikke en omgang! Men et stort tillykke med jeres Andreas, så kom han endelig :)

    SvarSlet
  2. Ej din stakkel det lyder som en hård omgang. Men stort tillykke med drengen ( det er jo det hele værd:-) ) KH Christina.

    SvarSlet
  3. Tak for det :) Og ja, det var lidt af en anderledes fødsel, end hvad jeg havde forestillet mig.. Men helt klart alle timer og smerter værd! :)

    SvarSlet