Antal besøgende

mandag den 15. november 2010

Graviditets gene numero uno!!

Den ting, jeg er allermest træt af, og som generer mig ufattelig meget, er faktisk slet ikke noget med mig at gøre... Det er dét, at andre folk skal kommentere, hvor kæmpe stor jeg er, i forhold til at være i 26. uge, og hvor lille sandsynligheden er for, at jeg taber mig igen efter fødslen. Det er da bare virkelig noget, jeg ikke gider høre på. Jeg siger ikke, at små kommentarer med, at maven er vokset, er uvelkomne. Man må hellere end gerne snakke om min mave, så længe det ikke bliver til timelange lektioner om, hvorfor andre lige præcis synes, at jeg er enorm og at det "godt nok bliver hårdt for mig senere".. Jeg synes nemlig slet ikke selv, at jeg er voldsom stor. Jeg synes, at jeg har en pæn gravid mave, og at den lige præcis passer i størrelsen til, hvor langt jeg er henne. Jeg spiser ikke mere end jeg plejer - tværtimod synes jeg faktisk, at jeg spiser mindre, da jeg bliver mæt på nul komma fem. For at berolige mig selv, fortæller jeg mig, at alle gravide jo bærer maven forskelligt, og at jeg slet ikke er unormal stor eller kæmpe. Men, det er skisme da lidt svært at blive ved med at tro på sig selv, når man én gang om dagen skal have kastet den der kolde spandfuld vand i hovedet.
Og nu siger jeg ellers tak for lige at kunne komme af med en lidt frustrationer :)
Jeg krydser stadig fingre for at køretøjet bliver vores!! Faktisk har det været ret svært at skrive det her indlæg!!! ;)

1 kommentar:

  1. Hvem f..... er de personer, der siger den slags, det er bare ikke pænt...
    Folk tager forskelligt på og i forskelligt tempo... Min veninde tog 12 kg på i de første 3 måneder af hendes graviditet, da mandler var det eneste, der holdt kvalmen væk...
    Det har noget med dem selv at gøre, ikke dig...

    SvarSlet