Antal besøgende

søndag den 14. november 2010

Rod, rod og en gammel cigaræske...

Børneværelset som det ser ud i dag... Det roder og er måske lidt uoverskueligt.. Men, vinduer og vægge er malet, møblerne samlet og det første babytøj vasket og lagt på plads - vi er faktisk ret godt med :)





















I stedet for at købe puslebord - som i øvrigt sgu da er sindssygt dyre (?!?!), så har vi valgt at købe en stor og lang kommode, som vi også selv kan opbevare vores tøj i. Vi synes, de var smartere sådan - den kostede alligevel det samme som et puslebord med to skuffer og en låge.. Nu er der nok nogen, der tænker - ja, det er da virkelig smart, men hvor skal babyen ligge og få skiftet ble, fjols?! ;) Det er simpelthen så heldigt, at vi bor i et gammelt ´70'er hus, hvor man dengang ikke kunne leve uden et grovkøkken. Derude er der masser af bordplads - som i øvrigt er så dyb, at puslebriksen kan ligge der helt uforstyrret, og lige ved siden af bordpladen hænger en stor håndvask på væggen. Så, det kan jo nærmest ikke være bedre :) Jeg glæder mig til, at børneværelset er færdigt, for så står den på projekt pusleplads :)
Jeg har været på jagt efter en gammel kagedåse, som jeg ville bruge til min juledekoration med kalenderlys i - har været i alle genbrugs'erne her i området, men alle andre har været mig på forkant!! Så jeg havde egentlig bestemt mig for at købe sådan en eller andet ting, der var færdiglavet og bare klar til at putte et lys i, da jeg pludselig kom i tanke om, at der jo har boet en gammel dame her i huset, som måske har haft en gammel kagedåse... :) Hun efterlodsig de ting, som hun ikke ville have med sig mere, og de ting rummer bla. et gammelt, vildt fedt the sæt af tin og træ, et gammelt porcelæns the stel og en masse, masse mere. Så jeg gik på jagt ude i garagen, hvor jeg fandt denne sjove cigaræske, som har nogle rigtig gode "julefarver".
Den skal få lov at blive fyldt med ler, mos, gran og måske en gammel piberensenisse her i slutningen af november.
Dagen i dag kommer til at foregå med at vente på (forhåbentlig) spændende nyt fra mekanikeren. Vi har været ude og se på en bil, som vi begge to rigtig gerne vil eje - det har ellers taget sin tid at finde den. Min mand på den ene side med en masse kriterier, og jeg selv på den anden side med nærmest ingen kriterier. Nu vil jeg nemlig bare gerne snart have noget at køre i igen. For næsten nøjagtig et år siden, var jeg indvolveret i et lille biluheld (det var IKKE min skyld), som vores elskede gamle Toyota desværre ikke overlevede. Siden har vi ikke haft noget køretøj udover cyklerne, men til gengæld har vi haft en masse gode venner og familien til at låne os deres biler eller til at lege chauffører for os. Men, efter at vi venter os, har vi besluttet, at vi ikke længere kan leve uden noget på fire hjul. Vi har kastet vores kærlighed på en lidt ældre Audi A6 st.car - en ordentlig lang kamel, skal jeg hilse at sige fra kokken!! Og i dag skal den så på en lift, så mekanikeren kan kigge den igennem - er der ingenting i vejen, så er det vores bil :) Så jeg krydser mine efterhånden småfede fingre hele dagen... I hvert fald til kl 16! Der skulle dommen gerne være faldet.
Ha' en hyggelig mandag - og husk at led de gamle gemmer igennem, inden du går på genbrugsjagt!

1 kommentar:

  1. Vi har heller ikke noget puslebord, men lavet dybt bord i vores nye badeværelse, så pusleplads i grov køkken kommer helt sikkert til at fungere, det er også fedt at have vand i nærheden:-)

    SvarSlet