Antal besøgende

søndag den 24. oktober 2010

Opsummering på liv pt.

Puha, puha - nu er det snart forsvar-din-eksamens-opgave-dag!!! Jeg har skrevet opgave i faget Dansk, Kultur & Kommunikation, hvor jeg har haft fokus på kulturmødet mellem pædagogen og det tosprogede barn i et flerkulturelt dagtilbud, samt understøttelsen af det tosprogede barns kommunikative kompetencer... Den er afleveret før efterårsferien, og nu står den så på et tilhørende produkt, som jeg er i gang med at lave. Jeg er bare gået i stå!! Jeg laver en flerkulturel sangbog, som kan bruges i børnehaven, som et redskab til den åbne samtale omkring forskellige kulturer. For en uges tid siden, var der en artikel i JP, der omhandlede brune dukker og legomænd, som skulle hjælpe børn med anden etnisk baggrund end dansk, til bedre integration fra starten af.. Jeg tror personligt ikke, at brune dukker vil gøre den store forskel i forhold til integration, men derimod åbenheden og samtalen omkring, at ikke alle fx holder juleaften, at det muslimske nytår bliver holdt i november og at man i Østrig har en tradition med at klæde sig ud som trolde og vismænd i december måned. Jeg synes, det er en utrolig spændende diskussion, men også lidt farlig at tage op til min eksamen - men, jeg prøver nu alligevel at koble JP artiklen på min sangbog, da det næsten vil være synd og skam, ikke at få den nutidige samfundsmæssige vinkel med ind over. NOK OM DEN EKSAMEN FOR NU!!

I den forgangne uge har jeg holdt ferie med min dejlige mand - vores første ferie sammen i år!! Og jeg har bare nydt at være sammen med ham hver dag :) Vi har været i Babysam for at købe barnewagon, vi tog en tur til Århus, vhor vi besøgte Ikea og et par gode venner, vi har været i Kattegatcentret i Grenaa, og vi har været på hyggelig besøg hos Claus' storebror og hans kone og børn. Vi har desuden fået ryddet hele kontoret ud - ja ud og ikke op :) Claus er næsten færdig med at male derinde, og så kan vi så småt begynde at lave værelse til vores lille babydreng :) Vi er vidst blevet enige om, at han skal hedde Sebastian.. Det kalder vi ham i hvert fald, så længe han er inde i maven. :)

Jeg er nu 23 uger henne, og jeg kan mærke den lille sparke hver dag, flere gange om dagen. I går oplevede jeg plukveer for allerførste gang - meget mærkelig følelse! Jeg er blevet rigtig glad for appelsiner, mælk, chokolade og dyrlægens natmad :) Og så er jeg begyndt at hækle! Jeg har hæklet et babytæppe til min kommende nevø Victor, og så er jeg i gang med at hækle et til min egen dreng. Jeg har også hæklet et "lunte" (fra nissebanden) halstørklæde til en veninde, og er i gang med et til mig selv. Jeg har også formået at hækle to elvis haner og et bamsehoved, som skal ind og stå i den nye reol, på Sebastians værelse.. Nå ja, vi købte en sej kongeblå reol med fede låger og en super fed limegrøn tremmeseng i Ikea :) Jeg glæder mig sådan til at få værelset på plads - når det sker, betyder det nemlig, at der ikke er længe, før den lille prins melder sin ankomst ;)

Ha' en dejlig ny uge fra i morgen af - og husk at have en mening :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar